На 27.07.2018г. деца, родители и доброволци по проект „Иновативно-интеграционни, социално-здравни дейности за деца с разстройства в аутистичния спектър и техните семейства“, посетиха „Стая на приказките“ в Отдел „Детски и средношколски комплекс“ към Регионална библиотека „Пенчо Славейков“, Варна.
Там те участваха в четене на известни български приказки, по интерактивен и забавен начин.
Беше им показано и разказано, как те могат да станат читатели на библиотеката и какви са ползите от четенето у дома.
Четенето на приказки е доказан терапевтичен метод. То развива мозъчната дейност и речевата активност.
Някои от ползите са:
Приказките развиват умения за критично мислене:
Друга полза за децата от четенето на приказки е възможността да развият своето критично мислене. Те виждат последствията от решенията на героите и научават, че това, което ще им се случи, зависи от избора им.
Не всички герои могат да бъдат добри ролеви модели, дори „добрите“ могат да изпаднат в беда, да проявят безразсъдство. Ето защо е добре след всяка прочетена приказка да обсъждате с децата основните теми, да ги провокирате да изкажат мисълта си.
Приказките помагат на децата да се справят сами с емоциите си:
Не само, че приказките подготвят децата за обществото и взимането на морални решения, те ги учат как да се справят с конфликта в себе си. Историите учат малките как да се справят с безпокойството, което те все още не могат да обяснят.
В много приказки главните герои са деца.
Малките често намират някой приказен герой в себе си, който е успял да победи злото. Но обсъждайки основните въпроси в приказката, вие предразполагате децата да ви се доверят, да споделят емоциите си.
Чрез интерактивно показване, приказките учат децата кое е „добро“ и кое „грешно“.
Дейностите по проекта продължават.
Всяка седмица децата посещават интересни места, в които се провеждат не само терапевтични дейности, но и занимания с опознавателна цел и обогатяване на социалните познания за града, в който живеят, хората, професиите им.