Асоциация „Образование иновации и развитие“ организира двудневен мотивационно-обучителен панел за млади учители на тема: „Педагогически мениджмънт за млади учители в града на знанието“, финансиран от Дирекция „Образование и младежки дейности“, Община Варна.
Разгледани бяха предизвикателствата пред младите специалисти при работа с деца със СОП и осигуряването на ефективно обучение в групова среда. Представени бяха работещи добри практики от социалните специалисти в ЦСРИДУ „Живот под дъгата“, стремящи се към постигане на модели за устойчивост и дългосрочни решения в обучението, социализацията и интегрирането на децата в образователната система.
Научен ръководител на обучението беше Проф. Юлия Узунова д.ик.н., която презентира пред широката аудитория подходите за ефективен мениджмънт и организация на времето, работния процес в образователната среда, мисията и целите на педагогическите подходи към децата с потребности, както и нуждата от подкрепа за постигане на устойчиви решения в бъдеще. Своя опит в работата с деца аутисти споделиха пред аудиторията и Д-р Йорданка Ненчева и г-жа Анна Покраева – психолог и г-жа Диана Маринова – логопед в ЦСРИДУ „Живот под дъгата“.
Подчертан беше приносът в подготовката на млади педагози и нови кадри още след завършване на университет за успешно интегриране в образователната система и постигане на качествени резултати при работата с деца със СОП и съдействието от страна на местната власт за осъществяване и предоставяне на подходящи условия за интегриране в детските градини. Фокусът бе върху необходимостта от по-задълбочено взаимодействие между родителите и педагозите, с цел осигуряване на адекватни условия за адаптация и внедряване в детските градини и понататъчната училищна среда за децата със СОП.
Всички участници се включиха активно в обучението, с попълване на тестове и запознаване с казуси, задавайки въпроси и дискутирайки регулаторната рамка в образователната система.
Обучението приключи със сертифициране на младите учители и анализ на обратната връзка от ефективността на обучението в практиката и пряката работа с деца с потребности. Всички си тръгнаха заредени с нови идеи за бъдещи съвместни дейности и инициативи.